Je mag er vanuit gaan dat wij ons vak als fysiotherapeuten zo goed mogelijk uitoefenen. Heb je toch een klacht over de behandeling of de manier waarop wij met je omgaan? Dan is het goed om dit kenbaar te maken. Voor jezelf en voor anderen, maar natuurlijk ook voor de kwaliteit van de fysiotherapie als geheel.
Om te beginnen is het de moeite waard om je klacht kenbaar te maken bij je behandelend fysiotherapeut. Als je het prettiger vindt mag je ook altijd een gesprek aanvragen bij een andere therapeut van de praktijk. We zijn altijd bereid om tijd vrij te maken voor jouw klacht en om samen naar een oplossing te zoeken. Als je het fijn vindt mag je ook altijd iemand meenemen naar het gesprek of vragen om een onafhankelijke bemiddelaar. Ook is het mogelijk om je klacht eerst uit te leggen in een brief. Levert een persoonlijk gesprek of een bemiddeling niet het resultaat op waar je op had gehoopt? Dan kun je gebruik maken van onze klachtenprocedure. Je kunt hiervoor het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG) inschakelen.
Wil je meer weten over deze klachtenprocedure? Kijk dan op de website van het KNGF (beroepsvereniging van fysiotherapeuten).
Dat kan! Je bent altijd welkom, met of zonder verwijzing van je
huisarts. Neem vooral contact met ons op om te kijken
wanneer je bij ons langs kunt komen. Tot snel!